2/28/2011

cuhrazeey

Jeg har lest så jævlig mange artikler nå om Lady Gaga's "Born This Way". Jeg har så sykt mange tanker i huet mitt, men jeg sliter no sykt med å få skrevet ned akkuratt det jeg tenker. Det her er ikke en analyse. Men jeg har sitti å grubla som en gal over det her, så jeg må få det ut.

Jeg vet egentlig ikke hva jeg skal tro. Jeg har to tanker i hodet mitt som begge er logiske. Men de krasjer.
Det ene er at jeg tror Gaga gjør dette for å provosere, og for å tøye alle grenser. Og KUN det. Men den andre tanken jeg har er at det ligger ekstremt mye tanker, meninger, og planer bak denne videoen + flere videoer som Bad Romance, og Alejandro , osv.Spesielt denne .Born This Way. videoen fikk meg til å tenke.

Lady Gaga er manipulernede. Hun vet hvilke tråder hun skal trekke i for å få fans, og oppmerksomhet.

 Det kan være grunnene til de syke musikkvideoene. MEN DET KAN JO FAEN MEG IKKE BARE VÆRE DET HELLER. Det er jo så mange tilfeldigheter! Hvis dere går inn på f.eks Danby sin blogg der han har analysert videoen så stemmer jo faktisk alt han skriver! Alle brikkene faller på rett plass, og han har på mange måter løst gåten (hvis det i det hele tatt er en gåte). Og det er det som plager meg. Jeg fortstår faen meg ikke  om GaGa har et satanistisk budskap bak videoene sine eller om hun skal lage en trend (noe hun faktisk har gjort). Alle har jo "oppned-kors" smykker, og illuminatitrekant-tattoo eller tee. Jeg har til og med det.

Jeg blir gal...jeg trenger et glass vann og en cig. ..selv om jeg ikke røyker.


Forresten nå som vi er inne på denne videoen så kan jeg svare en anonym leser/en som kommenterte som virkelig lurte på om jeg forsto videoen og hva den handlet om.- Det er ikke bare ett svar, kjære deg. Det er tusenvis av tolkninger. Jeg vet strengt tatt ikke hva jeg skal tro. værsågod. 


Jeg viste videoen til mamma, og vi diskuterte mye rundt det over en kopp te og scones med brunost
Hun mener at hun har startet en slags "kult" og "trend" En surrealistisk, spennende, skummel, mystisk, og faktisk jævla twisted, men samtidig kul kult. Og hun har fått det til. Mor mener at hun spiller på det her. Hun har skjønt at dette slår an, og da fortsetter hun. Men jeg derimot, er litt uenig... men enig på samme tid. Både mamma, og de som spekulerer rundt "Gaga's Djeveldyrkelse" har rett etter min mening. Men det krasjer og det er dritstress. Så derfor går jeg å tar på meg pysj, pusser tenner, og legger meg. 

1 kommentar:

  1. Jeg tror at hun gjør dette for å provosere. Jeg tror at hun er crazy for å være crazy. Jeg er så leeeeeeeei. Det er liksom ikke kult lenger. Den siste musikkvideoen hennes som faktisk var akkurat passe crazy og bra, det er Paparazzi. Etter det har det bare blitt rarere og rarere. Hvis man ser på bilder av henne før hun ble Gaga, så er hun jo helt nerd.

    SvarSlett

<3

lovers

URBAN CHAOS/ MARIA FANCYPANTS2009
URBAN CHAOS skrives av @ MARIA FANCYPANTS.
Det betyr at du ikke kan kopiere tekst, bilder eller annet innhold uten tillatelse.
COPYRIGHTED. ©

Blogglisten