11/08/2010

doing no good

Oi. Leste alle kommentarene til det siste innlegget om Smugs relanseringsfest. Det gikk over stokk og stein.
I følge flere av dere som aldri har møtt meg, snakket med meg, eller i det hele tatt vekslet et ord med meg mener at jeg er en gal drittunge som har uansvarlige foreldre som må passes på av barnevernet. Hva slags grunnlag har dere for å skrive slike usaklige kommentarer? Jeg drar som oftest ALDRI ut på 20 års steder, eller for å være helt presis: Jeg har aldri vært på en eneste smugfest eller et utested med 20 års grense i mitt liv. Dette var et unntak fordi jeg skulle ta bilder, og fordi jeg skriver for Smug. Mamma ringer meg ca. hvert tiende minutt for å sjekke om alt går bra, og hun pleier som oftest å hente meg eller bestille en taxi til meg hvis det blir altfor sent. Jeg diskuterte masse med dem om jeg skulle få lov til å dra på denne festen eller ikke med foreldrene mine. Har ihvertfall skjønt at folk er jævlig slemme og trangsynte. Jeg har all respekt for de som blir bekymra. Men det er det håper jeg dere ikke er lenger hvis dere leser dette innlegget. De som kjenner meg og foreldrene mine kjente seg ikke igjen i de kommentarene. Dere har faktisk ikke god nok grunn til å skrive sånne kommentarer etter å ha sett bilder og blogginnlegg. Det ække så gøy å våkne opp en morgen å lese alle de kommentarene. Men det var dere vel ganske bevisst på før dere posta dem også. balle.

(innlegget jeg skrev om her slettet jeg)

Så beklager jeg også hvis det innlegget jeg lagde om relanseringsfesten til smug ga noen problemer for redaksjonen, eller Ingensteds. På en måte var det bra jeg fikk tyn, men på en annen side så var det mange av de kommentarene som var litt "eh..hallo?". Men jeg lærer av mine feil, og det vil ikke gjenta seg. så igjen, beklager. 

ph_smuglesning

33 kommentarer:

  1. våkne opp, Ikke vokne opp

    SvarSlett
  2. Aldri vært på et utested med 20årsgrense i ditt liv? 11/5/2010: "På onsdag var jeg på grand opening på Volt sammen med Maria! Det var fett.
    Tenker meg en tur til Fisk idag.. hittegodtloppis + bra musikk = WOHOO" Det er vel minst 20 på fisk?

    SvarSlett
  3. dro ikke på fisk alikevell.. og de spør ikke om leg på dagen, og på volt ble man ikke spurt om leg.

    SvarSlett
  4. jeg synes fortsatt du er dritkul!
    men jeg bare lurer på en ting, hva mener du om pels/pelsfarmer?

    SvarSlett
  5. du ser jo helt fantastisk ut :)

    SvarSlett
  6. Marie: De kan brenne. jeg bruker kun fuskepels :)

    SvarSlett
  7. ærlig maria... hvis du vil leve livet ditt sånn og blogge om det så gjør du bare det også slutter du å "forsvare" deg selv hele tiden, ikke skriv unnskyldninger under bildene dine, ikke nevn folk som har skrevet ufine kommentarer og fortsett slik du holder på. når du hele tiden beklager deg for ting du gjør/har gjort så bekrefter du det alle sier. bruk energien din på noe annet, really, du fremstår bare som usikker på deg selv opg de valgene du gjør ;)

    (som du jo er, fordi alle jenter på 14 år ER det, true story til og med folk som er 10 år eldre enn deg ER usikre...)

    SvarSlett
  8. Enig. Det er Smug og Gaute D som sliter, ikke du. Du gjør bare det du liker.

    SvarSlett
  9. Gi faen i de som skriver stygge kommentater og slikt. De burde skaffe seg et liv. De er sikkert bare misunnelige på at du har et :)

    SvarSlett
  10. Marie: Jeg forsvarer meg ikke, jeg forklarer.

    SvarSlett
  11. Anonym: Det er fint du vil oppmuntre meg! tusen takk

    SvarSlett
  12. Jeg ville tatt en alvorsprat med foreldrene dine om dette her. Men det er det kanskje noen som har gjort allerede?

    SvarSlett
  13. Foreldrene mine? Det er ikke de som du skal ta en alvorsprat med. Det er den personen som fikk meg inn og slike ting. Moren min visste ikke at dette var et arrangement med 20 års grense på og jeg hadde aldri i livet fått lov til det hvis de visste det!

    SvarSlett
  14. Foreldra dine har en plikt og rett til å vite om hva som foregår. Hvis du ikke skjerper deg kan barnevernet plutselig kobles inn. Du er 14, ikke 18.

    SvarSlett
  15. Selfølgelig har de det. Det er jo de fullstendig klar over de og. Og de har også FULLSTENDIG kontroll over hva jeg gjør, og de passer på meg.
    Jeg vet ikke hvem du er, siden du velger å være anonym. Men jeg går ut ifra at jeg ikke kjenner deg, siden du er så uvitende om hva jeg driver med. Det som skjedde var en tabbe fra min side og for Smug.reds side.

    SvarSlett
  16. Tydeligvis ikke fullstendig når du flyrr på utesteder i en alder av 14.

    SvarSlett
  17. Det spiller jo ingen rolle om det er 20 års aldersgrense eller 18 års aldersgrense eller om de sjekker leg eller ikke på de stedene du drar - du har fortsatt ikke lov til å være der.

    SvarSlett
  18. Anonym: Slutt. Jeg flyr ikke rundt på utesteder.
    Foreldrene mine passer fullstendig på meg, og vær så snill og slutt med de kommentarene dine.
    Og, hvis du har mer du har lyst til å si så signer med navn.

    SvarSlett
  19. Anonym: Nei, det var ikke det jeg mente heller. På hittegodsloppiset til Fisk så fikk jeg høre at det var åpent for alle. men jeg dro ikke dit fordi jeg drev med lekser. Og, Voltåpningen ble jeg ikke spurt om legitimasjon. Jeg visset ikke at Volt var 18/20 års grense på. Og du har rett i at jeg ikke har lov til å være på de stedene. Jeg respekterer deg når du sier det!

    SvarSlett
  20. stå på maria, de andre her missunder livsstilen din og skulle bare ønske det var dem, skjønner dem godt, men ærlig alle dere dritt unger der ute, herregud, la jenta passe på seg selv og la foreldren passe på resten som omhandler henner, trenger dere å blande dere i absolutt alt, herregud! men men, digger stilen din maria, digger deg du er en skikkelig kul jente, mote ikon og ja masse annet missunder deg jeg også! don't care about them haters. :)) kan du prøve å blogge oftere?

    SvarSlett
  21. Du er søt! Men har du pult Gaute? Han er ikke så søt :-/

    SvarSlett
  22. Anonym: whaaaat? neeei? :S
    men takk for at du syns jeg var søt. x)

    SvarSlett
  23. Bra, ikke gjør det heller! Og ikke ta deg nær av kritikk, de gamle og slitne hipsterne er bare bitre fordi du er ung og vakker. Skjerp dere folkens, hun er fjorten! Da hun brukte bleier var det dere som snek dere inn på utesteder! Shalom

    SvarSlett
  24. Anonym: Hahah! digger deg. du er kul. selv om du er anonym.

    SvarSlett
  25. en feil av smug. red. sin side? la meg bare få si at ikke hele smug tar ansvar for dette, noen var imot det!

    du virker som en søt og hyggelig jente altså, men du kommer til å hate den veien du har valgt om ett år eller noe. det kan jeg nesten love deg.

    ps. bilde av christiane grelland

    SvarSlett
  26. Jeg har ikke sagt at det var smug red sin feil?
    jeg har ikke tatt noen spesiell vei i det hele tatt. det eneste jeg har gjort i smug hittil er å skrive for dem, og vært på en fest. og den festen skulle jeg ikke ha dratt på.

    SvarSlett
  27. Maria, du er kul, og jeg digger deg. Stå på.

    Folkens, moren til Maria passer godt på datteren sin, så ikke kom her og klag på hvordan foreldrene til Maria velger å oppdra henne eller noe. Det er hennes liv, la hun leve det som hun vil.

    SvarSlett
  28. Du må ha to personligheter? Du skriver først "Moren min visste ikke at dette var et arrangement med 20 års grense på og jeg hadde aldri i livet fått lov til det hvis de visste det!" så skriver du "Og de har også FULLSTENDIG kontroll over hva jeg gjør, og de passer på meg." Hva er det du egentlig mener? De har ikke fullstendig kontroll og passer på deg når de ikke vet at det var 20 år. At du selv ikke vet det er aldresgrenser er bare tull...

    Folk er ikke sjalu, men bekymret. Når du er en alder av 14 år drar på sånne steder virker det som om du kommer du til å ende på kjøret i en tidlig alder. Det er fullstendig dårlig oppdragelse å la en unge på 14 mingle på steder med en grense på 18/20, så får du si hva du mener.. Du er en unge, du kommer til å ha god tid til dette når du vokser opp.

    SvarSlett
  29. Må jeg ha to personligheter for å si at moren min ikke visste at det var 20 års grense? jeg visste heller ikke det. du kan ikke kommentere på bloggen min anonymt og snakke om hvordan foreldrene mine oppdrar meg. det blir for useriøst. hvis jeg sier at foreldrene mine har kontroll og oppdrar meg veldig bra så gjør de det. slutt å kveruler.

    SvarSlett

<3

lovers

URBAN CHAOS/ MARIA FANCYPANTS2009
URBAN CHAOS skrives av @ MARIA FANCYPANTS.
Det betyr at du ikke kan kopiere tekst, bilder eller annet innhold uten tillatelse.
COPYRIGHTED. ©

Blogglisten