7/21/2010

Mange har hørt meg snakke om hvor ræva jeg syns Sonia Rykiel er.. men HOLD ON TO YOUR HORSES! Jeg skal faktisk si noe bra!


Omtrent alle moteinteresserte i Norge fikk med seg at Sonia Rykiel designet en kolleksjon for H&M ifjor. Skal jeg være helt ærlig så gjorde hun en forferdelig jobb. Det kan sikkert skyldes at Norges H&M valgte ut det styggeste av det stygge til å vise fram her i Norge. For jeg har nemlig sett hele kolleksjonen, og det var ikke så forferdelig. Men som vanlig (syns jeg da) at når hun designer en kolleksjon, er det noe som er utrolig bra, og noe som er LOW. Altså, sinnsykt dårlig.
Det jeg skal ta for meg i dette innlegget er altså at hun gjør masse bra, og masse dårlig. På tide å endre litt Sonia?


*

SKOENE er faktisk en av mine favoritter i den siste kolleksjonen hennes. Noe jeg syns norske designere skal bli flinkere til er å inspireres av utenlandske designere. Noe Sonia gjør. Hun følger treskotrenden, og gjør det på en utrolig kul måte. Jeg skrev i et tidligere innlegg at "Platforms are here to stay", og det skal de definitivt! Kitten Heels slo ikke helt an...Enda.
Hun la til studs for å lage fokus på skoene, og for å framheve helen, og platformen. Og også for å feste læret da selvfølgelig (duh).

*


Hodepynten likte jeg svært, svært godt. Det er fint at hun legger til noe spesielt til en ganske kjedelig og småkonservativ kjole. Jeg har aldri likt bondeukjoler (til høyre). og heller ikke perler på kjoler, men hun løftet hele antrekket med hodepynten. Megan Fox Thumbs up!
Hun gjorde mye bra med kjoler. Men fjærkjolene hennes var ikke bra. Hun kunne mye heller brukt hele fjær (som du ser på indianerhatter). Som i "I Cant Be Tamed" musikkvideoen til Miley Cyrus. Det hadde vært mer interessant å se på.

1 kommentar:

  1. men du skreiv jo i et inlegg for en stund siden at kitten heals var det som var "in" i år... og at høye hæler ikke var bra liksom
    ikke for å være frekk eller noe men det er litt forvirrene når du endre mening liksom

    SvarSlett

<3

lovers

URBAN CHAOS/ MARIA FANCYPANTS2009
URBAN CHAOS skrives av @ MARIA FANCYPANTS.
Det betyr at du ikke kan kopiere tekst, bilder eller annet innhold uten tillatelse.
COPYRIGHTED. ©

Blogglisten